SOUTUL QOLBI

Jumaat, 29 Oktober 2010

Serangan Jantung Dan Minum Air Panas


Ini adalah artikel yang sangat baik. Tidak hanya tentang air panas setelah makan, tetapi tentang serangan jantung. Dan masyarakat Jepun dan China banyak mengamalkan minum teh panas seusai makan makanan mereka, bukan air sejuk, mungkin sudah waktunya kita mengadopsi kebiasaan mereka sewaktu makan.

Bagi mereka yang suka minum air sejuk, artikel ini mungkin berguna untuk anda. Adalah enak untuk minum minuman sejuk setelah makan. Bagaimanapun, air sejuk akan memadatkan minyak yang anda konsumsi. Ia akan melambatkan pencernaan. Sekali "kotoran" ini bereaksi dengan asam, ia akan dipecah dan diserap oleh intestine lebih cepat daripada makanan padat. Ia akan berbaris dalam usus. Sangat cepat, ini akan berubah menjadi lemak dan bisa mengakibatkan kanser. Cara terbaik adalah untuk minum sup panas atau air hangat setelah makan.

Sebuah catatan penting tentang serangan jantung - anda harus mengetahui bahawa tidak setiap serangan jantung akan melukai lengan sebelah kiri. Waspadailah sakit pada garis rahang.

Anda mungkin tidak pernah sakit pada bahagian dada selama serangan jantung. Mual dan keringat yang bercucuran juga menjadi gejala umum. 60% orang yang mengalami serangan jantung ketika mereka sedang tidur tidak bangun. Rasa sakit di rahang bisa membangunkan kita dari tidur nyenyak. Mari berhati-hati dan sedar. Semakin banyak kita tahu, kesempatan baik untuk kita bertahan.

Seorang pakar jantung berkata jika semua orang yang membaca mesej ini dan menghantarnya ke 10 orang, anda boleh yakin bahawa kita akan menyelamatkan setidaknya satu nyawa. Baca & Kirim ke teman. Hal ini boleh menyelamatkan kehidupan. Jadi, berharap teman sejati dan kirim artikel ini kepada seluruh teman yang anda sayangi.

"SHARE IS CARE"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan